Tegenwoordig zijn er zoveel webshops dat het lastig is om je te onderscheiden en je ook door de bomen het bos niet meer zit bij het (laten) maken van een webshop. We hebben 5 punten voor je waar je op moet letten bij het maken van een webshop.
1. Goede webhosting
Een groot probleem bij veel webshops is slechte webhosting. Hierdoor zijn webshops langzaam en soms zelfs niet bereikbaar. Daarom is ons advies om goed onderzoek te doen naar een goede webhosting. Bij B marked bieden we klanten twee soorten webhosting. Shared hosting, hierbij deel je via een partner van ons met andere sites een server. Hierdoor deel je de kosten maar deel je dus ook de snelheid van de server. Voor startende tot middel kleine webshops is dit een prima oplossing.
Voor klanten die veel verkeer hebben en ook veel bezoekers tegelijk adviseren we al gauw een eigen server. Het beheer van deze server besteden we ook uit aan een partner van ons. Zo zorgen we ervoor dat er 24/7 een specialist achter jouw webshop zit!
2. Premium thema/plugins
WordPress webshops/websites zijn opgebouwd met een thema en verschillende plugins. Het belangrijkste hierbij is het gebruik van premium thema’s en plugins. Hierdoor weten we zeker dat ze vaak genoeg geüpdatet worden en bij fouten er een developer klaar staat om deze op te lossen.
We zien vaak genoeg websites en webshops die gebruik maken van gratis thema’s waardoor ze bepaalde dingen niet makkelijk kunnen aanpassen of direct moeten betalen om een functie toe te voegen. Neem gerust contact op als je wilt weten welke thema’s en/of plugins wij adviseren.
3. Analytics
Één van de belangrijkste dingen bij de bouw van een webshop is het installeren van analytics tools. Hierbij adviseren we de volgende drie tools voor webshops:
1. Google Analytics enhanced e-commerce
Met deze tool kunnen we exact meten waar bezoekers vandaan komen, welke pagina’s/producten ze bekijken en vanuit welke kanalen de meeste omzet komt. Daarbij kunnen we ook analyseren waarom mensen afhakken bij een aankoop.
2. Facebook Pixel
Door het installeren van de Facebook Pixel kunnen we exact meten hoeveel omzet een advertentie campagne oplevert maar ook hoeveel mensen iets in hun winkelwagen doen.
Verder gebruiken we de pixel om advertenties te laten zien aan een specifieke doelgroep. Denk hierbij aan bezoekers die een specifieke actie op de pagina hebben uitgevoerd of een specifieke pagina hebben bezocht. Dit noemen we retargeting.
3. Hotjar
Met behulp van hotjar kan je exact zien wat een gebruiker op je site doet. Het beeld wordt door speciale technieken opgenomen van de klant. Je ziet dus exact hoe de muis beweegt. Daarnaast kunnen we ook heatmaps maken van het aantal kliks. Zo zien we exact op elke pagina waar geklikt wordt.
Hotjar implementeren we meestal pas bij klanten als we een dag training hebben gegeven over het analyseren van gegevens. Anders is de data uit Hotjar relatief nuteloos.
Toch liever uitbesteden?
B marked heeft jaren ervaring in het bouwen, beheren en laten groeien van webshops. Neem gerust contact met ons op zodat we je kunnen laten zien wat de mogelijkheden zijn!
Leave a reply