Je hebt een webshop of bent bezig met het ontwikkelen van een webshop. Toch merk je dat het aardig lukt om de eerste bestellingen binnen te krijgen maar daar blijft het toch bij. Hoe zorg je er nou voor dat je een constante stroom van bestellingen krijgt en je webshop kan opschalen. In dit artikel nemen we je mee met een aantal eenvoudige tips voor meer bezoekers en een hogere conversie.
#1 | Meer organisch verkeer realiseren
Veel webshops lukt het wel om meer conversie te realiseren door het draaien van ads maar dit is redelijk kostbaar en lastig rendabel te houden op langer termijn. Daarom is het verstandig om als bedrijf ook in te zetten op het verkrijgen van meer organisch verkeer. Let wel op dat dit je niet dezelfde week nog bezoekers zal opleveren, echter zorgt dit er wel voor dat je op langer termijn een steeds grotere stroom van bezoekers op je website krijgt waar je geen advertentiekosten voor hoeft te betalen. Waar start je?
Begin met een zoekwoorden onderzoek
Door het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek, kom je erachter welke zoekwoorden interessant zijn voor jou om te gebruiken in je teksten op je pagina’s maar ook je producten. Dit zorgt er simpelweg voor dat je op een gestructureerde en consistente manier zoekwoorden gaat gebruiken in je teksten. We adviseren beginnende websites altijd om te zoeken naar zoekwoorden waar weinig concurrentie bij komt kijken maar wel een hoog zoekvolume op zit.
Schrijven van SEO teksten
Na je zoekwoorden onderzoek begin je met het schrijven van SEO teksten. Zorg er allereerst voor dat dit leuke teksten zijn om te lezen en dat de focus ligt op het informeren van de bezoekers. Daarbij zorg je er ook voor dat je regelmatig het zoekwoord benoemd in je koppen en je teksten zodat Google weet waar de tekst over gaat.
#2 Email lijst opbouwen voor je webshop
Webshops staan erom bekend dat bezoekers het leuk vinden om rond te neuzen op je webshop, heel vaak eindigt dit in het “Kijken Kijken, niet kopen!”. Daarom is het van belang dat je zo snel mogelijk en van zoveel mogelijk bezoekers contactgegevens verkrijgt. Dit zijn namelijk bezoekers die interesse hebben in je producten maar nog niet zo ver zijn om over te gaan tot een aankoop. Door deze mensen te mailen met leuke aanbiedingen en nieuwe producten zorg je ervoor dat er alsnog aankopen voortkomen uit bezoekers die normaliter afgehaakt zouden zijn.
#3 Afhaak momenten in je webshop
Veel webshops hebben al bezoekers maar deze haken af tijdens het winkelen of afrekenen. Het is daarom van belang om in kaart te brengen waar en vooral waarom bezoekers afhaken. We maken hiervoor gebruik van Google Analytics en marketing testen. Met Google Analytics kan je heel eenvoudig achterhalen waar bezoekers afhaken. Vervolgens maken we een lijst me mogelijke oorzaken van het afhaken. De oplossingen hiervoor testen we structureel om de juiste oplossing te vinden. Mogelijk oorzaken van afhakers:
- Verzendkosten schrikken af
- Geen duidelijke verzendtijd
- Prijs van producten is niet naar verwachting
- Mist informatie over het product
- Site is te langzaam
- Website ziet er niet betrouwbaar uit
Voor al deze oorzaken zijn oplossingen te vinden. Kom je er niet uit om je afhakers te laten afrekenen? Neem eens contact op en we denken graag met je mee!
Leave a reply